Tiedote liiketoimintakaupasta Laserkeskus Oy:n ja Ariterm Oy:n välillä

tiedote_laserkeskus_kuva1

Laserkeskus Oy ja Ariterm Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa Ariterm ulkoistaa ohutlevyosien valmistuksensa Laserkeskukselle ja Laserkeskus perustaa Saarijärvelle täyden palvelun ohutlevyvalmistusyksikön.

tiedote_laserkeskus_kuva2

Aritermin esikäsittelyliiketoiminta siirtyy Laserkeskukselle 16.9.2015. Kaupan yhteydessä Aritermin 10 työntekijää siirtyy Laserkeskuksen palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Samalla Laserkeskus vuokraa tuotantotilat Aritermiltä Saarijärveltä.

Liiketoimintakaupalla Laserkeskus laajentaa strategiansa mukaisesti tuotantokapasiteettiansa ja luo samalla mahdollisuudet toiminnan kehittämiselle. ”Lisäksi uudella toimipisteellä tulemme laajentamaan myyntiämme voimakkaasti myös Keski-Suomen alueella”, toteaa Laserkeskuksen toimitusjohtaja Sami Mäki. ”Olemme samalla perustaneet uuden myyntikonttorin Keski-Suomeen”, jatkaa Mäki.

Ariterm keskittyy strategiansa mukaisesti valmistuksessaan kattiloiden, polttolaitteiden sekä kiinteiden polttoaineiden syöttöjärjestelmien tuottamiseen. ”Strategianamme on keskittyä suurempien lämpölaitoskokonaisuuksien projektiliiketoimintaan ja valmistukseen samalla kun perinteisten pienkattiloiden osuus liiketoiminnasta vähenee. Tällä liiketoimintakaupalla luomme edellytyksiä myös tulevien vuosien kasvulle, kun öljyn käyttöä korvataan yhä enemmän pelletillä sekä muilla uusituvilla energialähteillä”, Aritermin toimitusjohtaja Petteri Korpioja toteaa. ”Ohutlevyvalmistuksen ulkoistaminen sekä Laserkeskuksen investoinnit tuotantoteknologian modernisointiin mahdollistavat yhtiömme luotettavan ja entistäkin laadukkaamman tarjoaman asiakkailleen” Korpioja jatkaa.

Liiketoimintakaupasta syntyy molemmille osapuolille myös selvää synergiaetua, koska jatkossa molemmat voivat keskittyä tehokkaammin omaan ydinosaamiseen.

Laserkeskus on keskittynyt metallituotteiden esikäsittelypalveluiden tuottamisen sopimuskumppani ja alihankkija.

Ariterm on lämmitysjärjestelmien valmistaja ja sen päätuotteita ovat lämmön ja lämpimän käyttöveden tuottamiseen tarkoitetut keskuslämmityskattilat, biopolttolaitteet sekä kokonaisjärjestelmät 8 MW kokoluokkaan saakka.

ariterm-logolaserkeskus_logo