Tiedote Aritermin ja Säätötulen välisestä liiketoimintakaupasta

Tiedote Säätötuli Oy:n ja Ariterm Oy:n välisestä liiketoimintakaupasta

Julkaisuvapaa heti

Ariterm Oy ja Säätötuli Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta

Liiketoimintakaupassa Säätötuli Oy:n Suomen ja Skandinavian lämpölaitosliiketoiminnat siirtyvät Ariterm Oy:lle. Liiketoimintakauppa koskee Säätötulen valmistamia ja myymiä lämpölaitoksia, polttimia sekä polttoaineen kuljetusjärjestelmiä. Säätötuli tulee jatkamaan toimintaansa Kauhajoella lämpölaitosten sopimusvalmistajana sekä tulee laajentamaan toimintaansa tilaelementtien valmistukseen rakennusteollisuuden tarpeisiin. Osana liiketoimintakauppaa osa Säätötulen henkilöstöstä siirtyy vanhoina työntekijöinä Aritermin palvelukseen 1.8.2017 alkaen. Jatkossa Ariterm myy yksinoikeudella Skandinaviassa Säätötuli – tuotemerkillä valmistetut biolämpöjärjestelmät ja varaosat.

Liiketoimintakaupan yhteydessä yhtiöt laativat monivuotisen sopimusvalmistussopimuksen lämpökeskusten valmistamisesta sekä tiivistävät merkittävästi yhteistyötään vientimarkkinoilla.
Säätötulen toimitusjohtaja Marko Pihlajamäen mukaan ”liiketoimintakaupan tavoitteena on luoda Suomeen johtava kiinteistökokoluokan bioenergiajärjestelmiä valmistava yhtiö, joka pystyy palvelemaan asiakkaitaan entistä monipuolisemmin ja tehokkaammin. Tulevat EU:n ekotehokkuusvaatimukset tulevat edellyttämään merkittäviä panostuksia tuotekehitykseen ja testaukseen, ja tämän vuoksi on luontevaa yhdistää Aritermin ja Säätötulen liiketoiminnat kilpailukykyisen tarjoaman luomiseksi asiakkaillemme. Ariterm valmistaa jo nykyään kaikki Säätötulen toimittamat kattilat, joten liiketoimintakauppa on myös siltä osin luonnollinen jatkuma yhtiöiden väliselle tiiviille yhteistyölle”.

”Säätötulen teknologia ja osaaminen erityisesti hakelämpöjärjestelmissä tulevat jatkossa erinomaisesti täydentämään Aritermin jo sinällään laajaa biolämpölaitosten tarjoamaa. Yrityskauppa tulee myös entisestään vahvistamaan Säätötulen ja Aritermin asiakkailleen tarjoamaa palvelua, kun yhtiöt yhdistävät voimansa asiakkaiden parhaaksi” Aritermin toimitusjohtaja Petteri Korpioja kommentoi yrityskauppaa.
Kauppa on solmittu 7.7.2017. Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkaista.

Lisätietoja:
Petteri Korpioja, toimitusjohtaja, Ariterm Oy (0400 942 705, petteri.korpioja@ariterm.fi)
Marko Pihlajamäki, toimitusjohtaja, Säätötuli Oy (050 592 0035, marko.pihlajamaki@saatotuli.fi)

Lataa tiedote